Regulamin
Regulamin zakupów w sklepie internetowym
§1
Niniejszy Regulamin zawiera zasady według których firma TELMO Sp. z o.o. z siedzibą w Bełchatowie przy ulicy Wojska Polskiego 23J, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000320344, o numerze NIP 7692166819, prowadzi sprzedaż towarów w sklepie internetowym.
§2
1. Za „towary” w rozumieniu niniejszego Regulaminu uważa się kable, urządzenia elektroniczne, nośniki danych, programy komputerowe, zamówienie których realizowane jest drogą tradycyjną, tj.: wysyłane Pocztą Polską, InPost, kurierem albo przygotowywane do odbioru osobistego lub przez upoważnioną osobę w siedzibie firmy TELMO Sp. z o.o.
2. Za „e-towary” w rozumieniu niniejszego Regulaminu uważa się usługę polegającą na udostępnieniu do pobrania z konta Klienta w sklepie internetowym, takich treści cyfrowych jak: programy komputerowe, klucze licencyjne do oprogramowania komputerowego.
3. Przez „Klienta” należy rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej ale posiadającą zdolność prawną, korzystającą z sklepu internetowego TELMO , w tym w szczególności dokonującą zakupów.
4. Za „Konsumenta” w rozumieniu niniejszego Regulaminu uważa się osobę fizyczną dokonującą zakupów w sklepie internetowym TELMO niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny).
5. Przez „Dni Robocze” rozumie się każdy dzień przypadający od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
6. Za „wadę fizyczną” w rozumieniu niniejszego Regulaminu uważa się niezgodność towaru lub e-towaru z umową.
7. Przez pojęcie „Sklep” rozumiemy placówkę oferującą towar do nabycia,za pośrednictwem sklepu internetowego www.sklep.telmo.pl,jak również stacjonarnego mieszczącego się w Bełchatowie (97-400) przy ulicy Wojska Polskiego 23J
§3
1. Klient wybiera towar i/lub e-towar z oferty sklepu prezentowanej na stronie internetowej www.sklep.telmo.pli składa zamówienie korzystając z ww. strony internetowej.
2.Z chwilą złożenia zamówienia w Sklepie Klient wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień związanych z realizacją zamówienia na podany przez siebie adres e-mail.
§4
1. Cena towaru wyświetlana przy tytule lub nazwie danej pozycji nie obejmuje opłaty za dostawę. Koszt dostawy zostanie doliczony do wartości zakupionego towaru. Na ostateczny koszt zamówienia składają się cena towaru i opłata za przesyłkę.
2. Koszt dostawy nie jest doliczany do e-towarów I licencji na oprogramowanie.
§5
1. Sklep dokłada najwyższej staranności, aby informacje o towarach i e-towarach jak najdokładniej odpowiadały rzeczywistości.
2.O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, informacje o towarach i e-towarach podawane na stronach Sklep ustanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
§6
Warunkiem realizacji zamówienia jest:
a) jego potwierdzenie przez Sklep, dokonane e-mailem przesłanym na adres podany przez Klienta, zawierające informacją o przyjęciu zamówienia, oraz
b) potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta dokonane poprzez kliknięcie na wskazany link w otrzymanej wiadomości (e-mail) ze Sklepu,
a dodatkowo, z uwzględnieniem § 16 niniejszego Regulaminu, w przypadku dokonania wyboru sposobu płatności przez przelew bankowy, albo w razie złożenia zamówienia dotyczącego e-towaru, wpłynięcie całej należnej kwoty (ceny) na konto Sklepu.
§7
W przypadku braku potwierdzenia zamówienia ze strony Sklepu w ciągu dwóch dni roboczych od dnia jego złożenia, należy powiadomić Sklepza pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie, odpowiednio na adres: sklep@telmo.pl, lub pod numerem tel.: (44) 632-35-77 wewnętrzny (22).
§8
1. Zamówienia są realizowane zgodnie z kolejnością ich otrzymywania, do momentu wyczerpania zapasów towarów w magazynie lub dostępności e-towarów na platformie dystrybutora, z usług którego korzysta Sklep.
2. Przy każdym towarze podany jest przewidywany czas przygotowania zamówienia do wysyłki. Jest to czas, który rozpoczyna się z dniem złożenia zamówienia przez Klienta i kończy się z dniem przekazania zamówienia z Sklepudo przewoźnika realizującego dostawę. Czas ten uwzględnia tylko Dni Robocze.
3. W celu zminimalizowania kosztów dostawy ponoszonych przez Klienta zamówienie na towary o różnym czasie realizacji jest wysyłane po skompletowaniu wszystkich dostępnych towarów z zamówienia. Aktualny status zamówienia dostępny jest po zalogowaniu na konto Klienta w zakładce "Twoje zamówienia". Termin skompletowania zamówienia określany jest według towaru o najdłuższym czasie realizacji. Aktualna tabela zawierająca informacje o przewidywanym terminie dostawy dostępna jest na stronach Pomocy w sekcji "Warunki zakupów" Koszty dostawy.
4.Na życzenie Klienta Sklep może podzielić zamówienie na kilka partii, każdorazowo pobierając od Klienta koszty przesyłki danej partii zamówienia.
§9
O niedostępności jakiegokolwiek zamówionego towaru Sklep powiadamia za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie.
§10
1. W przypadku, gdy zamówienie obejmuje kilka pozycji towarów o zbliżonym czasie przygotowania do wysyłki ale występują trudności z uzyskaniem zamówionych tytułów, w celu zminimalizowania kosztów dostawy, zamówienie zrealizowane zostanie w całości w dłuższym okresie czasu (jednorazowa opłata za dostawę).
2. Na życzenie Klienta Sklep może podzielić zamówienie na kilka partii, każdorazowo pobierając od Klienta koszty przesyłki danej partii zamówienia.
§11
1. Jeśli zamówienie obejmuje łącznie towary oraz e-towary, dzielone jest ono na dwa odrębne koszyki i realizowane jest w dwóch odrębnych trybach.
2. E-towary są gotowe do odbioru (pobrania) w momencie zaksięgowania wpłaty w Sklepie.
3. E-towary należy pobrać jak najszybciej po otrzymaniu informacji o zaksięgowaniu wpłaty i możliwości pobrania. Jeśli dystrybutor wycofa plik ze swojej oferty, to klient utraci do niego dostęp i środki zostaną zwrócone na konto.
3.Towary wysyłane są zgodnie z czasem podanym pod opisem dotyczącym danego towaru.
§12
Z uwagi na to, że towary i e-towary traktowane są jako osobne zamówienia to ich łączne zamawianie nie skutkuje kumulacją łącznej wartości zamówienia, wartości e-wydań nie wlicza się do wartości zamówienia (dotyczącego towarów) uprawniającej do bezpłatnej dostawy.
§13
Zamówienie na towary zostanie zrealizowane w zależności od informacji o dostępności, która znajduje się przy opisie każdego towaru plus czas dostawy (średni czas oczekiwania na przesyłkę 5 dni). W przypadku trudności z realizacją zamówienia, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
§14
Zamówienie na towary zostanie zrealizowane, jeżeli będzie zawierało dane odbiorcy (imię i nazwisko w przypadku osoby fizycznej lub nazwę w przypadku osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej), a także adres i telefon odbiorcy oraz adres jego poczty elektronicznej.
§15
Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przygotowania zamówienia do wysyłki. Aktualny status zamówienia dostępny jest po zalogowaniu na konto Klienta w zakładce "Twoje zamówienia". Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
§16
1. Sklep oferuje dwie formy płatności za zamówione towary:
a) za pobraniem – cenę towaru oraz opłatę należną za dostawę towaru Klient płaci przy odbiorze listonoszowi lub w urzędzie pocztowym. Klient może również zdecydować się na dostawę towarów za pośrednictwem firmy kurierskiej, płacąc kurierowi przy odbiorze paczki,
b) przelewem - towar zostanie wysłany po wpłynięciu całej ceny za towar wraz z opłatą za dostawę na rachunek bankowy Sklepu(moment ten jest zależy od banków prowadzących transakcję, ale zazwyczaj środki wpływają następnego dnia po dokonaniu przelewu).
Numer rachunku bankowego Sklepu
Konto Bankowe: PKO BP O/Bełchatów 83-1020-3958-0000-9602-0123-7205
2. Sklep oferuje jedną formę płatności za zamówione e-towary:
Przelewem – e-towar lub klucz licencyjny będzie możliwy do odbioru (pobrania) w momencie zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sklepu.
Numer rachunku bankowego Sklepu
Konto Bankowe: PKO BP O/Bełchatów 83-1020-3958-0000-9602-0123-7205
§17
1. Każdy Klient otrzymuje dowód zakupu towaru lub e-towaru w postaci paragonu lub Faktury VAT.
2. Faktura VAT zostanie wystawiona na Klienta prowadzącego działalność gospodarczą i/lub będącego płatnikiem podatku VAT, który w zamówieniu podał wszystkie wymagane dane oraz NIP firmy.
3. W przypadku zamówienia e-towary faktura VAT lub paragon zostaną wysłane do 7 dni od realizacji zamówienia (pobrania pliku przez Klienta), na adres e-mail lub drogą tradycyjną (Pocztą Polską) na dane podane podczas składania zamówienia.
§18
1. Złożone zamówienie może być anulowane drogą telefoniczną poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem (44) 632-35-77 wew. 22 lub drogą mailową: sklep@telmo.pl. Anulować można zamówienia, które nie zostały jeszcze zrealizowane, przez co należy rozumieć wysłanie towaru do odbiorcy lub w przypadku gdy plik nie został pobrany w ciągu 14 dni oraz gdy zostało przesłane oświadczenie rezygnacji.
2.W przypadku e-towarów anulować można jedynie zamówienia, które nie zostały opłacone.
§19
1. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty odebrania towaru i niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić zakupiony towar. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. W celach identyfikacyjnych do zwracanego towaru należy dołączyć numer zamówienia.
2. Nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy Sklep zwraca Klientowi dokonane przez niego płatności obejmujące cenę towaru oraz koszty wysyłki towaru do odbiorcy.
3. Jeżeli przy składaniu zamówienia Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązana do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (tj. kosztów przekraczających koszty najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia).
4. Klient płaci za odesłanie towaru do Sklepu. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
5. Odstąpienie od umowy dotyczącej programów komputerowych I licencji na nie jest możliwe, jeżeli nie zostało usunięte (otwarte) oryginalne opakowanie towaru oraz kiedy klucz produktu nie został aktywowany.
6. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względów higienicznych (w szczególności: słuchawki do uszne), jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
7. Formularz zawierający wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrocie towaru jest umieszczony pod tym adresem internetowym: adres
8. Ilekroć w niniejszym paragrafie oraz w § 21 niniejszego Regulaminu mowa jest o Kliencie, rozumie się przez to wyłączenie Klienta będącego Konsumentem.
§20
1. W przypadku e-towarów odstąpienie od umowy nie jest dopuszczalne, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy.
2. Formularz zawierający wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny jest pod adresem internetowym : adres
§ 20’
1. Sklep wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów nie będących Konsumentami z tytułu wad (rękojmia).
2. W stosunku do Konsumenta Sklep ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w ustawie z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz w innych przepisach szczególnych mających zastosowanie do Sklepu.
3. Niezgodność towaru lub e-towaru z umową ma miejsce w szczególności gdy:
a) towar nie ma właściwości, które powinien mieć ze względu na cel oznaczony w umowie albo wynikający z okoliczności lub jego przeznaczenia, chyba, że Konsument nie zastosował się do etykiety umieszczonej na towarze;
b) Konsumentowi wydany został towar w stanie niezupełnym;
c) towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sklep przy zawarciu umowy, a Sklep nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia
d) towar nie ma właściwości, o których istnieniu Konsument był zapewniany przez producenta lub jego przedstawiciela, osobę, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osobę, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
§21
1. W przypadku reklamacji towaru prosimy o niezwłoczne przesłanie wadliwego towaru do Sklepu. Firma nie przyjmuje jednak żadnych przesyłek reklamacyjnych odsyłanych za pobraniem. W celach identyfikacyjnych do reklamowanego towaru należy dołączyć numer zamówienia wraz z opisem przyczyny reklamacji.
2. W przypadku uwzględnienia reklamacji poniesione koszty przesłania reklamowanego towaru zostaną niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki odesłane na wskazane przez Klienta konto bankowe, z tym zastrzeżeniem, że zwracane będą koszty w wysokości odpowiadającej kosztom dostarczenia przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej.
3. Jeżeli reklamacja zostanie uwzględniona, towar zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a w przypadku braku takiej możliwości Sklep zwróci należność za reklamowany towar.
4. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi do 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania, jednakże Sklep podejmuje wszelkie kroki, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Jeżeli Sklep nie udzieliła odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania, należy przyjąć, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Sklep przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
5. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, towar odsyłany jest na koszt Klienta.
6. W przypadku gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sklep przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o:
a) zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu, wraz z informacją o podmiocie uprawnionym w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla Sklepu, lub
b) odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7. Jeżeli Sklep nie złożyła żadnego oświadczenia, o którym mowa w ust. 7 powyżej, uznaje się, że wyraziła zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
§22
1. W przypadku reklamacji e-towarów należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod adresem e-mail: sklep@telmo.pl, telefonicznie pod numerem (44) 632-35-77 wew. 22, tel. kom. 508 130 350 lub poprzez komunikator GG5067961 .
2. Za e-towary posiadające wadę fizyczną uznaje się plik, który posiada usterki techniczne.
3. Sklep nie uwzględnia reklamacji, których przedmiotem jest wskazany przez firmę TELMO Sp. z o.o format oferowanych e-towarów, lub niemożność otworzenia pliku w innym programie niż wskazany na stronach Sklepu pod danym e-towarem.
4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie do 30 dni kalendarzowych od chwili jej dostarczenia do Sklepu. O przebiegu i wyniku reklamacji Klient zostanie powiadomiony indywidualnie.
5.Do reklamacji e-towarów stosuje się odpowiednio postanowienia § 22 ust. 6 i 7.
§ 22’
1. Poza reklamacjami dotyczącymi towarów lub e-towarów Klient może zgłosić reklamację w zakresie świadczenia przez Sklep usług drogą elektroniczną, dotyczącą w szczególności funkcjonowania Sklepu i korzystania z oferowanych przez nią usług.
2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz opis zaistniałego problemu.
3. Czas rozpatrzenia takiej reklamacji wynosi do 30 dni kalendarzowych, jednakże Sklep podejmuje wszelkie kroki, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie.
§23
Liczba zamawianych towarów lub e-towarów nie jest ograniczona, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej. Dane e-towarów może zostać zamówione tylko raz w danym zamówieniu.
§24
Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
§25
Nazwy producentów towarów i e-wydań oraz ich marki należą do ich właścicieli lub innych upoważnionych podmiotów i prezentowane są w wyłącznie w celach informacyjnych.
§26
1. Sklep Internetowy TELMO dokłada wszelkich starań by zgromadzone przez nią dane osobowe Klientów podlegały ochronie przewidzianej w przepisach prawa dotyczących ochrony danych osobowych, w tym na zasadach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 2017 r. o ochronie danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych Klientów udostępnionych w Sklepie Internetowym TELMO przez Klientów jest TELMO Sp. z o.o. z siedzibą w Bełchatowie (97-400) przy ul. Wojska Polskiego 23J, nr. Telefonu (44) 632-35-77 wew. 22 [email protected]
3. Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji złożonych zamówień lub świadczenia innych usług drogą elektroniczną.
4. Dane osobowe Klientów są przechowywane przez okres obowiązywania zawartej z Klientem umowy lub do momentu złożenia przez Klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
5. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom wspierającym Sklep w świadczeniu usług drogą elektroniczną.
6. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Ponadto, Klient ma również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. Ponadto, Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne ale niezbędne w celu składania zamówień, założenia konta oraz korzystania z określonych usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym usługi newsletter.
8. Sklep stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
9. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów wykorzystywanych przez Sklep w celu realizacji zamówień oraz wysyłki newslettera zostały opisane w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies, która dostępna jest tutaj
§27
1.
Wszystkie uwagi, propozycje, reklamacje i skargi prosimy kierować
do:
TELMO Sp. z o.o.
ul. Wojska
Polskie 23J
97-400
Bełchatów
e-mail:
sklep@telmo.pl
tel.:
44
632 35 77 wew. 22, tel. kom: 508-130-351 w godz. 9:00
- 17:00 (pon. - pt.).
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej a także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/konsumenci.php i znajdujących się tam odesłaniach (linkach).
3. Klient będący Konsumentem posiada następujące, przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nim a ą;
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a ą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
4. W wykonaniu obowiązków wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich Sklep wskazuje, że platforma ODR (Online Dispute Resolution), za pośrednictwem której Konsument może przystąpić do rozwiązania sporu online jest dostępna na stronie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL